Wij scoren een 5,0 op Google

Verbandkoffers en Tassen

Er is onduidelijkheid over de verplichting van het hebben van een verbandkoffer(s) in bedrijven. In het verleden was er in het kader van de arbeidsinspectie een wet welke aangaf dat, afhankelijk van het aantal werknemers in het bedrijf, een A of een B koffer(s) wettelijk verplicht was. Deze wet is vervallen en er zijn momenteel geen wettelijke bepalingen voor het hebben van een verbandkoffer(s) in een bedrijf.

Wel stelt de wet dat elk bedrijf volgens de ARBO wet verplicht is voldoende middelen ter beschikking te hebben voor het verlenen van eerste hulp bij een ongeval in een bedrijf. Er zijn een aantal organisaties, zoals o.a. het Oranje Kruis, welke aanbevelingen doen voor de inhouden van verbandkoffers en tassen echter dit is een algemene richtlijn en geen wettelijke bepaling.

Ons advies is om een risico inventarisatie te maken en een verbandkoffer(s) aan te schaffen welke voldoet aan het risico binnen uw organisatie.

Heeft u vragen m.b.t. de aanschaf van een verbandkoffer of een verbandtas dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. Mail: klantenservice@arvem.nl of 0252-533256

Geen producten gevonden die aan je zoekcriteria voldoen.

Beste klant,

I.v.m. de feestdagen is Arvem B.V. van 24 december 2025 tot 5 januari 2026 gesloten! In deze week zijn wij telefonisch en via e-mail niet bereikbaar. Vanaf maandag 5 januari 2026 staan wij graag weer klaar om u van dienst te zijn.

Bestellingen geplaatst tot dinsdag 23 december vóór 12:00 uur, worden diezelfde dag nog verzonden (mits de producten op voorraad zijn). Alle bestellingen welke na dit tijdstip worden geplaatst, worden vanaf 5 januari weer in behandeling genomen.

Wij wensen u héle fijnefeestdagen en zien u graag weer terug in 2026!

Groeten Team Arvem B.V.

Arvem Hillegom fijne feestdagen

* Vereist veld

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke 4 weken informatie over onze diensten, producten en acties. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Privacy statement.